Wednesday, January 21, 2009

Indianmusik

Hos indianbutiken hittar du många produkter som är förknippade med indianer. Smycken, hantverk, drömfångare mm. Och indianmusik! Vacker indianmusik i form av rogivande flöjtmusik, vacker indiansång och inte minst dundrande Pow-Wow musik! Välj bland många olika artister och just deras speciella indianmusik. Indianbutiken har ett av Sveriges största utbud av äkta nordamerikansk indianmusik. Eftersom de flesta CD hos Indianbutiken är importerade från USA kostar de något mer.

Själv blev jag lite inspirerad och intresserad av CD:n med Sacred Spirit som finns som nummer ett och två, med sånger och danser från Native Americans. Men, den CD som jag bestämde mig för att köpa var en med Pow-Wow, Bring Your Feathers in. Traditionell indianmusik med sång och trummor med en grupp som heter Blackstone, som är Cree-indianer.

Det ska bli spännande att lyssna på denna musik. Minns när vi gick på en keramikkurs för länge sedan så satte vår lärare på en skiva med indianmusik med mäktiga trummor. Har tänkt lite på det ibland, att det var så otroligt bra musik att jobba till. Bara jobba med leran och lyssna på musiken. Indianmusik är annars nytt för mig, så ser fram emot att få min egen skiva.

No comments: