Tuesday, December 9, 2008

Nyttiga mellanmål

Mellanmål är viktigare än man kanske tror. Dvs nyttiga mellanmål. För att orka jobba, plugga, leka och lära en hel dag krävs det påfyllning av bra energi med jämna mellanrum. Själv skulle jag inte klara dagen om jag inte får något slags blodsockerhöjande mellanmål iallafall framåt eftermiddagen. Vad det blir beror lite på vad som finns och hur jag har planerat. Har jag planerat och får välja tar jag helst lite frukt och nötter. Jag försöker undvika kaffe på eftermiddagen, men det händer att jag tar en kopp. Speciellt om det inte finns något annat.

Men att dricka kaffe och äta en frukt fungerar inte som mellanmål, inte för mig iallafall. Till kaffe vill jag helst ha något mer brödliknande. Förvisso kan det bli en bakelse ibland, det ska arbetskamraterna veta, men om jag kan välja försöker jag vara lite nyttig om det är möjligt.

Nyttobox.se är ett företag som erbjuder just nyttiga mellanmål och här finns det verkligen en stor mängd nyttiga mellanmål att välja mellan. Olika nötsorter, fruktbars, torkad frukt och viltchips är några av de snacks som finns i deras webbutik. Till kaffet skulle jag välja en bar och de eftermiddagar jag försöker låta bli kaffet så blir det nog nötter. Det är både gott och ger bra energi!

No comments: